loading...

مدرن فرش

اطلاعات لازم در مورد فرش ماشيني كاشان

بازدید : 297
سه شنبه 20 خرداد 1399 زمان : 15:29

شهر فرش

شهر فرش، كاشان است .

بله ، شهر فرش، جايي نيست كه در ان ، فرش كاشان عرضه مي شود .شهر فرش جايي است كه در ان فرش كاشان بافته مي شود .

شهر فرش برند نيست .شهر فرش تاريخ است .

شهر فرش نمايشگاه نيست ، شهر فرش زادگاه است .

زادگاه ان فرشي است ، كه در دنيا به طمع اصالت و كيفيت اش ، مشتاقانه جست و جو مي گردد .

شهر فرش برند نيست .اعتبار است ، كيفيت است ، نام نيك است ،آبروست ،سرگذشت است ،شناسنامه ي هنرمندان است، روزمرگي هاي بافندگان است ، عشق بين دست و دار است، تاريخي سربلند و هنري جاودانه است ....

شهر فرش

شهر فرش، كاشان است .

بله ، شهر فرش، جايي نيست كه در ان ، فرش كاشان عرضه مي شود .شهر فرش جايي است كه در ان فرش كاشان بافته مي شود .

شهر فرش برند نيست .شهر فرش تاريخ است .

شهر فرش نمايشگاه نيست ، شهر فرش زادگاه است .

زادگاه ان فرشي است ، كه در دنيا به طمع اصالت و كيفيت اش ، مشتاقانه جست و جو مي گردد .

شهر فرش برند نيست .اعتبار است ، كيفيت است ، نام نيك است ،آبروست ،سرگذشت است ،شناسنامه ي هنرمندان است، روزمرگي هاي بافندگان است ، عشق بين دست و دار است، تاريخي سربلند و هنري جاودانه است ....

شهر فرش، كاشان در گذشته و امروز

سابقه ي بافت فرش در شهر فرش به قرن يازدم هجري بر ميگردد. در قرن هفده و هجدهم ميلادي ، كاشان مركز فرش بافي و شهر فرش معرفي شده است . اين هنر در طول ادوار مختلف تغييرات بسيار داشته است ، و امروزه به نوعي ديگر در كنار فرش دستباف فعاليت دارد .فرش ماشيني در ادامه ي راه فرش دستباف كاشان بروز يافت و به صورت كاملا پيشتاز در دنيا به فعاليت اش ادامه مي دهد .شهر فرش ، قطب فرش ماشيني ايران است .مقايسه ي فرش دستباف شهر فرش ، همچنين مقايسه ي فرش ماشيني شهر فرش با ساير محصولات ايران و دنيا ، اين نتيجه را ميدهد كه از نظر كيفيت و به تناسب ان قيمت فرش از جايگاه مطلوبي برخوردارند .

فرش كاشان هميشه زبانزد خاص و عام بوده است و بعد از ان ، اين شهر با درك نياز بازار روز و معيشت مردم ،همگام با ساير كشورهاي جهان تصميم گرفت به راه توليد فرش ماشيني قدم بگذارد .قيمت فرش ماشيني براي اكثر اقشار جامعه مناسب است و براي همين مورد استقبال همگان قرار گرفت .شهرفرش توانست همانند پيشرفتي كه در بازار فرش دستباف داشته است را در زمينه ي فرش ماشيني نيز داشته باشد و بسيار موفق عمل كند .

مقاله مرتبط : خريد اينترنتي فرش ماشيني

تاريخچه ي پيدايش فرش ماشيني در شهر فرش

اين محصول سابقه اي 40 ساله در ايران دارد .و اولين محصول فرش ماشيني در شهر فرش ، كاشان ،توليد و روانه ي بازار گشت .در ابتداي دهه ي 50 اولين فرش ماشيني توليد داخل در كارخانجات مخمل و ابريشم كاشان توسط ماشين هاي مخمل بافي ژاكارد ، با الياف مصنوعي و براق و پرزهاي نسبتا كوتاه و وزن سبك بافته شد و روانه ي بازار گشت .با مقايسه ي كيفيت فرش هاي شهر فرش با ساير فرش هاي جهان كه در ان زمان از بلژيك وارد مي شد اين موضوع مشخص گشت كه اين صنعت ميتواند اينده اي مناسب داشته باشد و ميتواند جاي خود را در بازار داخل كشور باز كند و همين اتفاق نيز افتاد .

به خاطر استقبالي كه مردم از فرش ماشيني كردند ، سرمايه داران خوشنام كشور اقدام به تاسيس شركت بزرگي به نام شركت صنايع كاشان كردند .كه فعاليت ان در زمينه توليدات مواد مرتبط با فرش و خود فرش ماشيني بود .

در سال 1353 خاندان لاجوردي اولين محصول را وارد بازار كردند .و متعاقب ان شركتهاي شهباف ، كه بعد ها به فرش گيلان تغيير نام داد و همچنين شركت هاي فرش پارس و مولن روژ ( نقش ايران ) و فرش اكباتان تاسيس گشت و به رقابت با ساير رقباي بازار پرداختند .

مقاله مرتبط : فروش اينترنتي فرش ماشيني

فرش ماشيني كاشان

كارخانجات فرش ماشيني در بيشتر شهرهاي كشورمان وجود دارد ، اما با توجه به امكانات موجود در بعضي شهرهاي ايران تعداد اين كارخانه ها در بيشتر شهر هاي كشور بيشتر مي شود .شهر فرش از اين جمله شهرهاست كه در مقايسه با شهر هاي ديگر ، به صورت تخصصي تر در اين زمينه كار مي كند .و تمام كارخانجات و برند هاي كل كشور در اين شهر و شهرك هاي صنعتي ان نماينده اي دارند .كاشان به دليل وجود و تجمع بيشتر كارخانه هاي توليد فرش ماشيني در اين شهر، به پايتخت فرش ماشيني ايران و حتي جهان معروف است .

در شهر فرش يا همان كاشان ، بيش از 700 واحد توليد كننده ي فعال در امر توليد فرش ماشيني مشغول به كار و توليد فرش است .همچنين ديگر شهر هاي توليد كننده ي فرش ماشيني شهر هاي : يزد ، مشهد ، دليجان ، اصفهان و چند شهر ديگر هستند .و همين امر سبب شده است كه قيمت فرش هاي شهر فرش بسيار مناسب بوده و در اين خطه انواع فرش ماشيني با قيمت هاي متفاوت و متنوع به مشتريان فرش ارائه گردد و در اختيار انان قرار گيرد .

بي ترديد همانطور كه مي دانيد از گذشته هاي دور فرش ايراني مشهور بوده و در جهان مورد استقبال همگان بوده است .

نكته ي مهم و غير قابل انكاري كه وجود دارد ، اين است كه اگر چه همه ي ايرانيان مايل هستند كه منزل شان را با فرش دستباف اذين كنند ، اما به دليل قيمت بالايي كه دارد از عهده ي خريد آن بر نمي ايند .پس علي رغم ارزش بالايي كه صنعت فرش دستباف دارد خيلي از اقشار جامعه در تامين ان ناتوان اند و كاشاني ها در صنعت فرش ماشيني براي رفع مايحتاج ايرانيان در زمينه ي تامين منسوجات شان اقدام به توليد انواع فرش ماشيني كردند .كه ميتوان انها را از نظر هاي مختلف با فرشهاي ساير مناطق ايران و جهان مقايسه كرد :

مقايسه ي جنس فرش ها در شهر فرش ، مقايسه ي كيفيت فرش ها در شهر فرش ، مقايسه ي قيمت فرش هاي شهر فرش با ساير كارخانجات و برندهاي كشور ، تنوع قيمت ها در شانه و تراكم هاي مختلف ، مناسب تر بودن قيمت فرش هاي شهر فرش ، چه از نظر اينترنتي چه از نظر خريد نمايشگاهي و در نهايت از نظر موجود بودن انواع طرح فرش و يافت شدن سبك هاي متنوع در شهر فرش .

علت تراكم كارخانجات در كاشان

شهرستان كاشان داراي شهرك هاي صنعتي است كه ،شهرك هاي صنعتي شهرستان كاشان به شرح زير مي باشد .

شهرك صنعتي اميركبير

شهرك صنعتي جاده اردستان ، نطنز و ابوزيدآباد

شهرك صنعتي انصار نوش آباد

شهرك صنعتي راوند

شهرك صنعتي سليمان صباحي

همانطور كه مستحضر هستيد ، كاشان تعداد زيادي شهرك صنعتي دارد كه در ان كارخانجات فرش ماشيني بسياري وجود دارد ، و از ميان انها شهرك صنعتي سليمان صباحي ، بزرگترين شهرك مربوط به فرش ماشيني است كه اكثر كارخانجات فرش در انجا گرد امده اند و به صورت تخصص در زمينه ي فرش ماشيني فعاليت دارد .

دسته هاي فرش هاي ماشيني كه در شهر فرش ، كاشان بافت ميشود :

فرش ماشيني 1200 شانه ، فرش ماشيني 1000 شانه و فرش ماشيني 700 شانه مي باشد .و فرش هاي جديدي مثل فرش هاي شگي ، فرش شنل ،انواع گليم هاي ماشيني و گبه ها نيز از جمله توليدات پايتخت فرش ماشيني ايران است .شايد متوجه علت مناسب بودن قيمت فرش ها در شهر فرش شده باشيد .اما وظيفه داريم بگوييم ، كه علت اين موضوع به اين خاطر است كه رقابت بالاست .و براي فروش بيشتر در اين بازار رقابتي ، كارخانجات ملزم به ارائه ي كيفيت بالاتر به قيمت مناسب تر هستند .در غير اينصورت نمي توانند در اين بازار اشباع ،دوام بياورند و شغل و صنعت شان را ادامه دهند .پس با يك حساب سرانگشتي مي توان متوجه اين موضوع شده كه چرا خريد فرش از شهر فرش بيشتر از ساير مناطق ايران است ؟

كسي كه ميخواهد اقدام به خريد فرش كند حق مسلم خود مي داند كه ان را از همه نظر بسنجد و محصولات مختلف را با هم مقايسه كند . پابرجا ماندن يك صنعت ، طي ساليان سال، و ادامه ي روز افزون توليدات ان ، عللي دارد كه اگر بخواهيم نتيجه ي ان را به صورت كلي و يك جمع بندي بيان كنيم، بايد عرض كنيم ،علت اين امر ،سربلند بودن شهر فرش در انجام مقايسات و بررسي هاي مشتريان هنگام خريد فرش ماشيني است ....

كه انها از مقايسه ي شهر فرش با ساير مناطق به خوبي دريافته اند كه ،شهر فرش انتخابي به جا و مطمئن است .و هم چنين از نظر پشتيباني نيز حتما مي توان، به جايي اعتماد كرد كه، طي ساليان متمادي توانسته اعتماد مردمان و خريداران ايران و جهان را به خود جلب كند و قرص و محكم و خوش اوازه پابرجا بماند و به كار خود ادامه دهد .

همانطور كه بيان شد ،شهرك هاي صنعتي موجود در شهر فرش، كارخانجات مختلفي را در برمي گيرد ، اما چون تعداد كارخانجاتي كه به بافت فرش مشغول هستند در اين شهر زيادتر از ساير صنايع هستند ، شهر كاشان به قطب فرش ماشيني ايران تبديل شده است .و به دليل تجربه ي بالايي كه اين شهر در بافت فرش داشته و دارد ، و از هيچ گونه تلاشي در ارائه بهترين خدمات و پيشرفت ها در زمينه توليد فرش دريغ نمي كند ، فرش هاي ماشيني كاشان از نظر كيفيت بسيار مرغوب هستند .و همين امر سبب شده است كه فرش ماشيني كاشان نيز مثل فرش دستباف در اقصي نقاط كشور طرفداران خود را داشته باشد .

پس بهتر است كه در اينجا بپذيريد و اين را به خاطر بسپاريد كه به فرشي، فرش كاشان مي گويند كه در كارخانجات اين شهر بافته مي شود .و فرش كاشان برند نيست .كه فقط فرش ان را با يك برند بشناسيم ، بلكه تمام فرش هاي اين خطه تحت نام اين شهر ارائه مي گردند .

شاخص معرفي فرش هاي ماشيني شانه وتراكم است .و در شهر فرش انواع فرش هاي ماشيني در دسته هاي 700 شانه و 1000 شانه و 1200 شانه بافت مي شود .

ظرفيت توليد و استفاده از فناوري هاي تازه در كارخانجات توليدي شهر فرش به گونه اي بوده است كه موجب شده فرش هاي عرضه شده به بازار ظريف و زيبا باشند .و از نظر قيمت ، به تناسب طرح و نقش دستباف گونه اي كه دارند بسيار مقرون به صرفه باشند .فرش هاي دستباف گونه ي شهر فرش ، با كيفيتي عالي و قيمتي مناسب و تنوعي بي نظير در تمامي كارخانجات موجود و در نمايشگاه هاي سطح شهر و تمامي فروشگاه هاي معتبر الكترونيكي ارائه مي گردند .

پيشرفت هاي كارخانجات شهر فرش در زمينه توليد

از شاهكارهاي جالب اين شركت ها توليد فرش هاي ماشيني دستباف گونه است ،كه اين فرش ها به فرش دستباف شباهت بسياري دارد .فرش هاي ماشيني كه در شهر فرش ، كاشان توليد مي شوند از جنس هاي مرغوبي هستند همچون اكريليك و فاقد موادي هستند كه باعث ايجاد حساسيت و بيماري در افراد گردد .

دست يافتن به تكنولوژي هيت ست كه سبب مي شود اكريليك ، پرز ندهد ، طرح هاي زيبا ، الياف مرغوب و با كيفيت از مواردي هستند كه باعث بالارفتن كيفيت فرش هاي ماشيني امروزي شده اند .

علاوه بر فرش هاي كلاسيك موجود در بازار فرش هاي فانتزي نيز در كارخانجات كاشان توليد مي گردند.

فرش هاي جديد مثل : فرش شگي ، فرش شنل ، انواع گليم هاي ماشيني و گبه ها نيز از توليدات كاشاني ها به طور ماشيني هستند .

بازار فرش ماشيني بسيار گسترده است و همان طور كه توضيح داده شد ، توليد انواع فرش ماشيني براي ارضاي نياز هاي مشتري ايراني بسيار مناسب هستند .

فرش هاي ترك به بازار جهان راه پيدا كرده است و بازار ايران نيز از اين واردات بي تصيب نيست .بايد گفت كه صنعت نساجي تركيه از رشد و رونق خوبي برخوردار بوده است .و اين رشد نيز سبب استقبال از اين فرش ها در اقصي نقاط كشور گشته است .اما بايد گفت اگر چه تركها داراي توانايي بالايي در توليد طرح هاي فانتزي و فرش ماشيني دارند ، اما نمونه هاي ايراني نيز به هيچ وجه عقب تر از زقيب ترك خود نيستند و حتي با قيمتي مناسب تر از نوع ترك ان عرضه مي گردد.

روش ها ي خريد فرش از شهر فرش

فرش كاشان با اين اوازه و كيفيت ، طرفداران بسياري در دنيا و شهر هاي ايران دارند .و قيمت فرش شهر فرش از فرش هاي ساير نقاط كشور مناسب تر است .زيرا توليد فرش در شهر فرش بسيار زياد و رقابت بسيار بالاست .و اين امر سبب شده است كه مقايسه قيمت شهر فرش با ساير شهرها و كارخانجات كشور بسيار متفاوت باشد .

اما طي مسافت طولاني و امدن به شهر فرش و انجام خريد و سرگردان شدن بين كارخانه هاي مختلف كار راحتي نيست .به همين دليل راه حل هاي اسان تري به وسيله ي توليدكنندگان در اختيار خريداران گذاشته مي شود كه يكي از انها ، خريد اينترنتي فرش است .و مورد ديگر خريد اينترنتي فرش از كارخانه و امتياز ديگر خريد مستقيم فرش از كارخانه ميباشد .

شما به راحتي مي توانيد به فروشگاه هاي انلاين برند هاي مورد پسند خود رفته و فرش ماشيني مورد نظرتان را از ميان فرش هاي موجود انتخاب كنيد و ان را به صورت اينترنتي سفارش داده و ان را خريداري نماييد .

توجهي كه بايد داشته باشيد ، اين است كه از سايت هايي خريد كنيد كه داراي نشان رسمي از ارگان هاي دولتي هستند و فعاليت انها در چارچوب قانون بوده و ميتوان از انها خريد كرد و به انها اعتماد كرد .

هرگز از سايت هايي كه فاقد نشان اعتماد الكترونيكي هستند خريد نكيند .زيرا ممكن است كلاهبرداري صورت بگيرد و شما دچار دردسر گشته و پول خود را از دست بدهيد .

فروشگاه اينترنتي مدرن فرش يكي از فروشگاه هاي انلاين شهر فرش است كه براي ارائه خدمت و عرضه ي فرش ماشيني با كيفيت كاشان به تمامي مشتريان سطح كشور اغاز به كار كرده است و هدف ان تنها جلب رضايت مشتريان ميباشد .برگزاري جشنواره هاي تخفيفي ، شرايط پرداخت اقساط و ... نشان از اين دارد كه اين فرشگاه با حمايت از مشتري ايجاد گشته و در اين زمينه تجربه ي خوبي از خريد فرش از كاشان شهر فرش را رقم زده است .

شهرفرش كجاست ؟

كاشان شهري است تاريخي ، كه مركز شهرستان است. زيرمجموعه ي استان اصفهان قرار دارد و واقع در مركز ايران ،در ۲۲۰ كيلومتري جنوب پايتخت، ۹۰ كيلومتري قم و ۲۰۰ كيلومتري مركز استان واقع است.كاشان مهد تمدن و فرهنگ سنتي ايران مي باشد .و مشهور به دارالمومنين است ، اين شهر قدمتي 7000 ساله دارد و يكي از زيباترين شهر هاي ايران است .

جاذبه هاي گردشگري و اقليم اين شهر داراي دو بخش كوهستاني و كوير است و اداب و رسوم گلابگيري و قاليشويي از مراسم سنتي اين شهر است .

شهر كاشان در شمال استان اصفهان و در ميان كوه هاي كركس نطنز و كوير مركزي ايران واقع است .

بعد از مقايسه ي فرش هاي شهر فرش با ساير برندهاي مد نظرتان به كاشان امده و از نزديك و عيني به مقايسه ي كيفيت فرش ها بپردازيد و با خريد فرش با قيمت مناسب از شهر فرش خاطره ي يك خريد خوب را براي خود رقم بزنيد.

منبع : شهر فرش

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 154
  • بازدید کلی : 4207
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی